torsdag 19 april 2012

Påskägg

till guddottern gjorde jag och gav henne på påskafton! Hon ÄLSKAR ju rosa och lila så att ägget skulle gå i de färgerna var självklart! Inspirerad av det här ägget som duktiga Angelica gjort satte jag igång med att klä in ägget i alutejp!



Blommorna har jag gjort inspirerad av den här tutorialen. På den här bilden och nästa så ser man tydligare hur jag klistrat på självhäftande pappersband innan jag la på alutejpen för att få en snygg struktur. Jag har jobbat med olika nyanser av rosa och lila akrylfärger. Avslutade med Inka Gold "old silver"

Klädde insidan med ett rynkigt band och la i en kakservett innan jag la i godis och lite smink! 
Barnets mamma höjde lite på ögonbrynet, men har men en prinsesshäxa hemma måste hon ju få smink eller hur?!

1 kommentar:

  1. Det här måste ju vara drömägget för en rosa/lila älskande tjej!! Vansinnigt läckert!!!
    Givetvis behöver prinsesshäxor smink, hur kan någon ens tro något annat :)

    (Sonen tycker att jag gör tråkiga ägg han vill att jag ska göra såna som du gör -Fina och snygga)
    Ha det gott!

    SvaraRadera